top of page

Horeca-ondernemer Matthias De Ridder, tevens N-VA-schepen van Financiën in Aalst, kocht een tijd geleden al het statige herenhuis aan de Molenstraat waar bakkerij Ponnet in gevestigd is. De achterzijde van dat herenhuis grenst aan het terras van vleesrestaurant De Frigo, dat al eigendom van De Ridder was. Op het overdekte terras tussen De Frigo en Ponnet, daar is sinds dit weekend ‘Basj' geopend. Een gezellige nieuwe brunchplek. “Bij Basj denk je aan ‘Eggs Benedict', spiegeleitjes met spek, hartjeswafels met rood fruit en zoveel ander lekkers”, vertelt Matthias De Ridder.

“Vroeger kon je bij Ponnet iets eten, maar tijdens de coronaperiode is men daarmee gestopt. Nu stap je bakkerij Ponnet binnen en kan je doorstappen naar Basj. Er is ook aan de kinderen gedacht, met een leuke kidscorner. Normaal gezien is Basj open op zaterdag, zondag en feestdagen, maar op vrijdag 1 september ook. Voor de mama's en papa's die de kids hebben afgezet op school. Het moet een gezellige brunchplek zijn in Aalst, voor het hele gezin”, zegt Matthias. Hij heeft nog leuk nieuws: chef Helens Creytens keert terug naar vleesrestaurant De Frigo en zal ook de brunch bij Basj verzorgen. Reserveren doe je via www.basj.be, of door te bellen naar 053/42 90 75."

Vernieuwing Osbroek afgerond: ook skate krijgt meer mogelijkheden

Nieuw kunstgrasveld aan sporthal Ten Rozen

Kortgeding gewonnen, succesvolle start voor jeugdwerking en eerste ploeg Eendracht Aalst Lede

Nieuw sportseizoen van start

Uitgezet bestuur Eendracht Aalst laat stadion compleet verloederd achter

Ontdek de Sportmarkt in Aalst op zondag 7 juli

Recent nieuws

RESTOTIP. Superb brunchen bij Basj: “Gezellige brunchplek voor jong en oud”

Aalst is een gezellige brunchplek rijker. In de Molenstraat is Basj geopend. Uitbater Matthias De Ridder en chef Helena Creytens serveren er lekkere spiegeleitjes met spek en hartjeswafels met rood fruit.

30 aug. 2023