top of page

De gerenoveerde cafetaria is een ware blikvanger geworden dankzij een modern interieur en unieke tafels die zijn vervaardigd uit de oude sportvloer van Sportcomplex Schotte. “De vloer in Schotte was aan een nieuwe toplaag toe. Echter vonden wij deze er nog prima uitzien, en zo ontstond het idee om deze toplaag te hergebruiken als origineel tafelblad voor tafels in onze sportkantines. Een duurzaam initiatief, met een prachtig resultaat tot gevolg,” zegt schepen Matthias De Ridder.

Gezellig bijpraten in de nieuwe kantine

Naast het nieuwe interieur, is er ook een samenwerking tot stand gekomen tussen de Koninklijke Turnkring Aalst, de Tafeltennisclub van Aalst en Okapi Aalst. Voortaan zal Okapi Aalst als hoofdgebruiker van De Voorstad de leiding nemen in de kantine en verantwoordelijk zijn voor het beheer ervan, inclusief voorraadbeheer, boekhouding en schoonmaak. De andere twee clubs krijgen de gelegenheid om de kantine te openen, waarbij ze een percentage van de omzet van die dag ontvangen.

Tine Uvin, voorzitter Turnkring Aalst: "Met de Turnkring openen we elke woensdagmiddag de deuren van de kantine, waar vrijwilligers de drijvende kracht zijn om er een gezellige ontmoetingsplek van te maken voor vrienden, familie en sympathisanten. We kijken er enorm naar uit om hier gezellige babbels te slaan en nieuwe vriendschappen te creëren. Bij deze een warme oproep aan alle ouders van onze turners/turnsters om er samen met ons succesverhaal te maken.”

"Deze samenwerking maakt het voor onze club mogelijk om van een drankje te genieten na de trainingen. Tafeltennis is niet alleen een competitieve sport maar heeft bovenal ook een sterk recreatief karakter. De uitbating van deze gezellige cafetaria biedt een extra meerwaarde voor onze club. De levendige interacties tussen jong en oud op vrijdagavonden zijn absoluut iets om naar uit te kijken," aldus Dries Paesmans, voorzitter van TCC Aalst.

“Deze wisselwerking maakt het mogelijk voor elke club om zijn eigen financiële werking te oondersteunen en het biedt de bruisende sportgemeenschap van Aalst de gelegenheid om te genieten van een gezellige babbel in een gastvrije omgeving,” besluit Matthias. Vanaf vrijdag 6 oktober zal de kantine geopend zijn.

Vernieuwing Osbroek afgerond: ook skate krijgt meer mogelijkheden

Nieuw kunstgrasveld aan sporthal Ten Rozen

Kortgeding gewonnen, succesvolle start voor jeugdwerking en eerste ploeg Eendracht Aalst Lede

Nieuw sportseizoen van start

Uitgezet bestuur Eendracht Aalst laat stadion compleet verloederd achter

Ontdek de Sportmarkt in Aalst op zondag 7 juli

Recent nieuws

Nieuwe cafetaria met een duurzame twist in Sporthal De Voorstad

Sporthal De Voorstad heeft voortaan een vernieuwde cafetaria, die niet alleen een eigentijdse uitstraling heeft gekregen, maar ook een belangrijke stap zet in de richting van intensievere samenwerking tussen sportverenigingen. “De Koninklijke Turnkring van Aalst, TTC Aalst (tafeltennisclub) en Okapi Aalst hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten, die nieuw leven zal inblazen in de kantine van De Voorstad,” aldus schepen van Sport, Matthias De Ridder (N-VA).

6 okt. 2023