top of page

Het Regionaal Landschap Schelde-Durme, dat ook betrokken was bij het Rozekensbos, werd aangesteld om een ontwerp te maken voor de opwaardering van het Zwembadpark. De bedoeling is het park aantrekkelijker en meer zichtbaar te maken, waarbij je kan wandelen, verpozen, sporten en spelen. Sport wordt hier in de brede zin begrepen: van buiten bewegen, actief zijn voor iedereen, tot niet-georganiseerd sporten.

"Met de opwaardering van het Zwembadpark creëren we een beweegvriendelijke openbare ruimte waar iedereen, ongeacht leeftijd of fysieke mogelijkheden, kan genieten van sport en beweging in de natuur. Dit project past perfect binnen onze visie om sport toegankelijk te maken voor elke inwoner van onze stad," zegt schepen van Sport, Matthias De Ridder.

Ook schepen van Jeugd en Natuur, Katrien Beulens (N-VA), is tevreden: "Door de actieve participatie van verschillende doelgroepen hebben we een ontwerp kunnen maken dat aansluit bij hun behoeften. Het park zal een plek worden waar jongeren zich kunnen uitleven en tegelijkertijd in contact komen met de natuur. Deze combinatie van recreatie en educatie maakt het Zwembadpark uniek en waardevol voor de hele gemeenschap."

Het ontwerp richt zich op vijf verschillende zones in het park. Om te beginnen zullen de bestaande paden worden opgeknapt en integraal toegankelijk gemaakt. Aan de oostelijke ingang, ter hoogte van de Zwembadlaan, wordt een nieuwe boomgaard met buitenklas, picknickbanken en hangmatten aangelegd. Een houten vlonder over de vijver zorgt voor een integraal toegankelijk pad. Een zone met speeltoestellen en een outdoor calisthenics park wordt ingericht, en het speelbos wordt veiliger en zichtbaarder gemaakt.

Erembodegem krijgt beweegvriendelijke speelplaats bij stedelijke basisschool De Regenboog

Stad Aalst investeert in sportinfrastructuur van lokale sportverenigingen

Stad Aalst behaalt label Sportbedrijf: “Dankzij sport op het werk en de fietslease”

Rommelmarkt Zijpstraat schenkt 1000 Euro aan Kom op tegen Kanker

Aalst is op 10 mei middagstad van de 1000 km voor Kom op tegen Kanker: “11 000 EUR naar het goede doel”

NET OPEN. Het iconische Melkhuisje opent tijdens de lente- en zomermaanden

Recent nieuws

Nieuw leven voor Zwembadpark: een toegankelijke, groene oase

Met de komst van Aquatopia als sportparel moet het Zwembadpark logischerwijs volgen. Het park is al enkele jaren toe aan vernieuwing en de plannen zijn nu klaar. "Aquatopia is een gebouw met een resem aan hedendaagse technieken. Daar hoort een modern park bij dat aangepast is aan de noden van alle mogelijke doelgroepen," aldus schepen van Sport, Matthias De Ridder. “Het vernieuwde Zwembadpark zal een fantastische plek worden voor onze kinderen en jongeren om te spelen, te leren en te ontspannen”, vult schepen van Jeugd en Natuur, Katrien Beulens (N-VA) aan.

2 jul. 2024