top of page

Ook in Aalst staat de maand september in het teken van sport. Zowat alle sportclubs beginnen aan een nieuw seizoen, woensdag was het nog Dag van de Sportclub en vandaag (donderdag 28 september) stond de jaarlijkse interscholenveldloop op het programma. In totaal namen 19 Aalsterse basisscholen deel aan de cross: goed voor 2 600 leerlingen van de tweede en derde graad lager onderwijs. Er verscheen ook één dier aan de start, want ook Aalst Sport-mascotte Pol de Poema was van de partij.

Iedereen een medaille

“Voor de jongste lopers stond een race van 800 meter op het programma, de hogere jaren liepen een parcours van één kilometer”, zegt schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA). “Deelnemen is hier écht belangrijker dan winnen, want iedereen gaat met een medaille naar huis. Voor de organisatie kunnen we naar goede gewoonte rekenen op atletiekclubs Eendracht Aalst en ALVA. Wie weet hebben we hier vandaag wel de Ruben Verheydens van morgen gezien.”

Verheyden traint al jarenlang op hoog niveau bij Eendracht Aalst en schitterde afgelopen zomer op het WK en de Memorial Van Damme, waar hij het Belgisch record op de 2 000 meter verbrak.

Vernieuwing Osbroek afgerond: ook skate krijgt meer mogelijkheden

Nieuw kunstgrasveld aan sporthal Ten Rozen

Kortgeding gewonnen, succesvolle start voor jeugdwerking en eerste ploeg Eendracht Aalst Lede

Nieuw sportseizoen van start

Uitgezet bestuur Eendracht Aalst laat stadion compleet verloederd achter

Ontdek de Sportmarkt in Aalst op zondag 7 juli

Recent nieuws

2 600 deelnemers op 64ste interscholenveldloop

Met 2 600 leerlingen uit de lagere school waren ze, de deelnemers aan de interscholenveldloop in het stadspark van Aalst. Liefst 19 Aalsterse scholen tekenden vanochtend present aan de start.

28 sep. 2023